dinsdag, november 08, 2016

In de ban van de NutriBullet...



Onlangs werd ik gecontacteerd met de vraag of ik eventueel een NutriBullet wou uittesten. Nu deed die naam niet direct een belletje rinkelen - mijn brein dacht zelfs even aan een product uit het gamma voor volwassen genotzoekers - het internet bracht gelukkig soelaas.

De NutriBullet dames en heren, dat bleek een soortement blender te zijn. Eentje die u mogelijk van televisie herkent, maar dat doet naar mijn bescheiden mening het toestel enkel oneer aan.

Het toeval wou dat onze eigenste blender het recent had begeven, met als resultaat dat de staafmixer hier 'overuren draaide'. Om maar te zeggen dat het aanbod niet geheel ongelegen kwam. Ondertussen wist die NutriBullet me alvast te intrigeren. Ik bedoel maar, die mengkom staat onderstenboven op het toestel, daar wil je toch gewoon het fijne van weten. Niet?

Amper een week later werd er aan de deur gebeld door een vriendelijke manspersoon die me mee naar zijn auto wenkte. Snel werkte ik de denkbeeldige checklist uit m'n jeugdjaren af - clownsvermomming, lolly noch lange jas - om zo tot de enig mogelijke vaststelling te komen dat mijn hulp gevraagd werd bij het uitladen van een packet. De NutriBullets waren gearriveerd. Meervoud, krijg dat thuis maar weer verkocht.

De eerste was het basismodel met onder de kap een motor van 600W. Deze werd geleverd met 2 messen, 1 hoge mengbeker, twee lage - in combinatie met de vershouddeksels deaal om mee te nemen - en een gebruiksaanwijzing. Mooi meegenomen, op het keukenblad neemt deze alvast niet al te veel plaats in. Adviesprijs in winkels zoals Blokker, Bol, MediaMarkt: een luttele 99 €.
 

De tweede was de NutriBullet RX, een groter, krachtiger model (motor 1700W) die naast gezonde, koude drankjes ook in staat is sauzen en soepen tot een goed einde te brengen. Hiervoor maakt hij gebruik van een slimme technologie die de warmte van de motor over brengt naar de mengkom. Op amper zeven minuten heb je een hartverwarmend drankje van zo'n 70° C. In combinatie met een heus kookboek en enkele mengkommen tel je voor dit exemplaar in de winkel zo'n 199 € neer.
 


Het verkoopspraatje van de Nutribullet leert ons dat de combinatie van een krachtige motor en de exclusieve cyclonische beweging ervoor zorgt dat alles - van stengels en zaden tot de schil van fruit en groenten - volledig verpulverd wordt. Het resultaat, gezonde shakes en soepen met een maximum aan vitamientjes.
 
Geef toe, dat klinkt allemaal geweldig, maar wat zegt het toestel in de praktijk.
 
NutriBullet, het verdict:
 
- Beide NutriBullets werden door mij afwisselend quasi dagelijks gebruikt. Daar waar in het verleden af en toe de tijd ontbrak om te ontbijten - ach kijk, is het al zo laat? - wordt er nu dus dagelijks gezond ontbeten. Mengbeker vullen, knallen en klaar. Zo simpel en zo snel gaat het!
 
- Hoe makkelijk is het niet om 's ochtends een kan te vullen met allerlei lekkers zoals bijvoorbeeld yoghurt, banaan, bladspinazie, avocado, gember, amandelmelk, walnoten,pompoenpitten, dadels, appelciderazijn, rode bietensap en diens meer? Een glas bij het ontbijt, eentje in de voormiddag en eentje na het sporten. Gezond, ik dacht het wel. 
 
Ik dien eerlijk te bekennen, ik ben fan van die NutriBullets. En dan heb ik die warme functie op een pompoensausje en een soepje na nog niet ten volle benut. Valt het even mee dat de winter voor de deur staat.
 
Minpunten?
 
In alle eerlijkheid heb ik al wel eens een keertje gevloekt tijdens het afwassen van de NutriBullets. Achter het schroefsysteem durft wel eens 'vuiligheid' te kruipen. Pas op, da's volledig m'n eigen schuld hoor.  Zo kunnen de mengkommen zonder enig problem in de vaatwasser, maar verkies ik de handwas omdat ze toch op de Bullets op het werkblad kamperen en ik schrik heb dat ze anders het risico lopen dof te worden. Better safe than sorry!
 
En als u mij nu even wenst te excuseren, ik ga mezelf een powershake blasten!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...