donderdag, juni 25, 2015

A l'Ostendaise, Kom Proeven - Culinair festival aan zee


Met een welverdiende vakantie in het vooruitzicht mag het niet verbazen dat ik nu reeds wegdroom bij de gedachte aan eindeloze Griekse stranden en heerlijk eten. Nog een week geduld uitoefenen is de boodschap al kan ik me dit weekend tijdens het Oostendse culinaire festival 'A l'Ostendaise' alvast verwennen met al het lekkers dat de Noordzee te bieden heeft. Verder moet je het soms niet zoeken!
 
De opzet van A l'Ostendaise is eenvoudig, de lokale vissers dagen de lokale chefs uit met hun vangst van de dag. De helden van de zee versus de helden van de keuken met andere woorden. Dat het event plaatsvindt op het Zeeheldenplein is niet minder dan gepast. 
 

De toegang tot het Zeeheldenplein is gratis, zaterdag (11h tot 21h) en zondag (11h tot 19 h) kun je er terecht voor een flinke portie Noordzeeplezier. De gerechten - je kunt ze nu reeds op de website van de organisatie bekijken - kun je proeven voor 4 of 6 Euro. Ik heb mijn oog alvast laten vallen op een vissoepje, gebakken tongfilet, sprot-croque deluxe, gelakte hondshaai...en als ik eerlijk moet zijn, dan kan ik helemaal niet kiezen!
 
Staat er nog op het programma? Een royale portie randanimatie! Niemand kan een vis fileren zoals een echte visser, en hoe je een garnaal moet pellen leer je van een pelster van de Oostendse garnaalkruiers. Er worden maritieme wandelingen georganiseerd en de echte zeebonken kunnen zelfs op zee gaan vissen. Ik voel het nu reeds kriebelen.


Gezonde zeelucht, lokaal lekkers en een zonnetje dat staat te stralen aan de hemel... wat doet u ook alweer dit weekend? De keuze lijkt snel gemaakt.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...