woensdag, februari 25, 2015

Chocolade Baby Doll - Pierre Marcolini

Pierre Marcolini dient geen introductie, de reputatie van de gerespecteerde meester-patissier gaat hem ruim vooraf. Al langer dan vandaag ben ik fan van zijn lekkernijen, of het nu gaat over chocolade thee, pralines na de maaltijd of een handvol macarons welke ik bij een Brussels stadsbezoek altijd wel soldaat maak. Kerst, Valentijn, Pasen… het is bij elke nakende feestdag opnieuw uitkijken wat Marcolini voor de chocoholics onder ons in petto heeft. Laat me alvast zeggen dat hij ook dit jaar niet teleur stelt!
 
De sierlijke, speelse chocolade kippen, konijnen en eieren ten spijt, de paascreatie van de meester die mij het meest kan bekoren is zonder enige twijfel de rijkelijk gevulde ‘baby doll’. Er zijn ongetwijfeld mannen die voor een matroesjka zwichten dankzij de bevallige Saartje Vandendriessche welke hoge ogen wist te gooien in de gelijknamige serie welke ik nooit gezien heb trouwens. In mijn geval ligt onvervalst jeugdsentiment aan de basis.
 

Op de schouw van bomma zaliger stond er een oud houten poppetje dat altijd wel op de nodige aandacht van de verzamelde kleinkinderen kon rekenen. In het grote poppetje schuilde een iets kleiner exemplaar waarin op zijn beurt een nog kleiner poppetje huisde en ga zo maar door. Uren mee gespeeld, altijd onder het toeziend oog van de bomma en steeds met de nodige zorg!
 
Het houten poppetje resideert ondertussen bij mijn zus in Engeland die daar ongetwijfeld maar half zoveel plezier aan beleeft als ik. Misschien moet er maar eens een overdracht van speelgoed plaatsvinden, ik zal er goed zorg voor dragen. Dat in tegenstelling tot deze chocolade versie welke ik na twee dagen sacraal aanbidden vakkundig een kopje kleiner heb gemaakt met behulp van een zorgvuldig opgewarmd mes.
 

Zelf ook fan van zo’n heerlijke Baby Doll? Ze zijn beschikbaar in drie maten en gaan over de toonbank voor respectievelijk 12,90 €, 34 € en 44 €. Bij het ter perse gaan van dit stukje heb was de prijs voor een eventuele paaldansact van la Vandendriessche niet gekend. Jammer.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...