maandag, januari 12, 2015

Uncle Babe's Burger Bar - Gent

Dat het ccasionele bezoekje aan Gent zoals steeds gepaard gaat met een gezonde dosis keuzestress moet ik de foodies onder jullie niet vertellen. 't Is dat de vrienden van Venuez me richting Uncle Babe's Burger Bar stuurden als jurylid voor de Venuez Hospitality Awards, anders was ik er tot op de dag van vandaag allicht nog niet geraakt. En eerlijk, dat zou meer dan jammer zijn.
 
Het was een vroege zaterdagnamiddag in oktober toen we onze tocht doorheen het Gentse aanvatten met een bezoekje aan Uncle Babe's. Aangezien van mij verwacht werd dat ik de zaak aan een uitgebreide checklist zou aftoetsen, laten we de terrastafels die baden in de herfstzon voor wat ze zijn en nemen we binnen plaats aan een tafel met een goed overzicht over de bar. We worden door een dartele dienster welkom geheten en krijgen alvast een glaasje water. Bij het opnemen van onze bestelling weet ze ons te melden dat er zo vroeg op de dag nog geen cocktails zijn, iets waar we alle begrip voor hebben.

Met plezier zien we de blondine wat later terug aan tafel verschijnen met onze bestelling. Een vleesloze optie voor mijn vegetarische disgenoot en een 'Horse Eye Burger' voor mezelf. Een sappige hamburger, krokant spek, een spiegelei, dikke gebakken aardappelwedges en dat alles tussen een kort gegrild sesambroodje. Hier kennen ze duidelijk iets van hamburgers! Bestek komt er bij Uncle Babe's niet aan te pas en dat treft, het eten is om duimen en vingers bij af te likken.

Uncle Babe's Burger Bar, Gent - Horse Eye Burger

Omdat cocktails nog niet aan de orde zijn besluiten we richting De Superette te trekken. Nog voor we daar arriveren krijg ik een sms van Melanie dat ik bij Uncle Babe's zeker de gefrituurde uiringen moet proeven. Een retourtje dringt zich op! Na de Superette passeren we Magic, Jigger's en The Drifter alvorens terug bij Uncle Babe's Burger Bar te belanden. We nemen er plaats aan de indrukwekkende toog.
 
De Ijslandse barman, een vervaarlijk ogende Viking krijgt van ons vrij spel om ons twee cocktails te maken en ook de gefrituurde uiringen worden besteld. Goed nieuw voor mij, de vegetariër lust geen uiringen waardoor ik het fikse schaaltje goud krokanten plezier zelf mocht verorberen. Een feest!

Uncle Babe's Burger Bar - Cocktailtime

Uncle Babe's is een aangename American Diner, but not as we know it. Vergeet de cliché elementen die je her en der in een dergelijk kader wel eens aantreft. Uncle Babe's is een hippe keet, heft een mooie sfeervolle inrichting, een in het oog springende centrale toog, de obligatoire pot koffie en burgers en cocktails om u tegen te zeggen. Een bezoekje meer dan waard!

Uncle Babe's
Sluizekenstraat 2
9000 Gent
T - 09/278 89 19

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...