vrijdag, augustus 29, 2014

Target - Kippenborst in blik

Van een beetje foodie mag je wel verwachten dat die weet wat er zoal in de winkelrekken is terug te vinden. Nu gok ik onder de categorie 'beetje foodie' te vallen, toen ik hoorde van de kip in blik van Target viel ik wel bijna van mijn stoel. Kip in blik??!! Nee, gekker moet het niet worden!
 
Onder het motto "Wat de boer niet kent, dat eet hij niet" kreeg ik een pakketje ingeblikte kippetjes toegestuurd. Dit op voorwaarde dat ik ze niet alleen zou proeven, ook werd er verwacht om de glazen bokaal te vullen met een alleraardigst lunchgerechtje, kip incluis!
 
Dat het blikje kip zo ongeveer een maand op het keukenblad heeft rondgescharreld, mij ondertussen angstvallig aankijkend uit dat ene oog, betekende dat ik er nog niet klaar voor was. Tot deze week!

#TargetChickenBloggerChallenge

Belofte maakt schuld, direct ook de reden waarom ik eerder deze week mijn moed bijeen raapte en het blikje kip onbevreesd te lijf ging. Bij 'Kip Natuur' - zoals het etiket aangaf - verwachtte ik me aan een vrolijk kakelend beestje met rosse pluimen maar dat bleek uiteraard niet het geval. Een maagdelijk wit blokje kippenborst was mijn deel, de smaak nogal aan de zoute kant. Dat laatste kon trouwens kloppen want het ingrediëntelijstje telde slechts twee producten. Kip en zout!
 
Mijn glazen bokaal diende gevuld te worden met lekkers en na het proeven van de kip wist ik waar ik naartoe wou. Een 'Jar Food' versie van een Caesar Salad, toch wel een onvervalste klassieker.
 
#TargetChickenBloggerChallenge

Nodig:
 
1 blikje Target Kip Natuur, een mengeling slablaadjes (bv veldsla, jonge spinazie), 4 kwarteleitjes, 1 volkoren boterham, stuk Parmezaanse kaas, olijfolie, limoen, *
 
Doen:
 
- Op het blik Kip Natuur en laat het vocht weglekken. Pluis de kip in hapklare stukjes
 
- Kook de 4 kwarteleitjes 4 minute, laat schrikken in ijskoud water en pel de eitjes en halveer
 
- Snijd de volkoren boterham in stukjes en bak deze krokant in een weinig olijfolie.
 
- Haal met een dunschiller mooie krullen van de Parmezaanse kaas.
 
- Meet met behulp van de schaal van een kwarteleitje 3 delen olijfolie en 1 deel limoensap en meng deze tot dressing. Kruiden doen we enkel met peper.
 
- Vul je bokaal met royaal met sla, voeg de kip, kwarteleitjes, broodkorstjes en Parmezaanschaafsel toe. Werk af met je frisse vinaigrette natuur en laat het smaken.
 
* Geen ansjovis in dit recept gezien de wat zoute smaak van de kip. De typische Romaanse sla hebben we voor deze 'Jar Food versie' vervangen door jonge slavariëteiten.


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...