donderdag, januari 02, 2014

Coolinary 2014, een vooruitblik!

En hup, 2014 is een feit! De digitale cijfers op de badkamerweegschaal hebben een robbertje uitgevochten en de winnaars lijken de cijfers 4 en 8 te zijn. Komt gevaarlijk in de buurt van de 85 kilo denk ik dan, waardoor er zich tegen beter weten in ‘een goed voornemen’ opdringt. 10 kilo eraf, there, I’ve said it! Sporten versus het fel gevreesde diëten of erger, een combinatie van de twee, ik moet het zo nog een beetje uitvogelen wat het gaat worden. Het openen van weddenschappen op de goede afloop is uiteraard toegestaan, maar koppel er eventueel wel een ‘bonus’ aan voor het slachtoffer van dienst zijnde mezelf. Een beetje motivatie helpt altijd.
 
Amper twee dagen ver in het nieuwe jaar en ondertussen zit ik wel naar goede traditie enkele restaurants bijeen te pennen welke we (vriendin en ik) dit jaar hopen te bezoeken. Met alvast enkele reservaties op zak mag blijken dat, nu Coolinary zijn 9de jaar (!!!) ingaat, er ook in 2014 goed gegeten gaat worden. Geen idee hoe dit te rijmen valt met bovenstaande ‘actieplan bodysculpting’ al is dat in het slechtste geval misschien een zorg voor volgend jaar. Uitstelgedrag, misschien moet ik daar ook maar eens iets aan doen.
 
Staan de volgende maanden op het programma:
 
Bartholomeus, Heist aan Zee - Als Thomas van Filet Pur het ‘bordje Noordzee’ hier één van de lekkerste dingen ooit vindt, dan is dat een veeg teken aan de wand dat wij dringend onze kar richting kust moeten keren.
 
Publiek, Gent - Olly van de Flemish Foodies die samen met zijn wederhelft onder eigen vlag gaat vliegen, daar kunnen we niet anders dan razend benieuwd naar zijn. Die reservatie zou ondertussen binnen moeten zijn.
 
Spaans Dak, Oud-Heverlee – Sinds ik les kreeg van de genaamde P. Van Der Staey uit het Leuvense staat Spaans Dak genoteerd als ‘te bezoeken’. In 2014 gaat het er eindelijk van komen.
 
Lewis, Hoogstraten - Er ligt hier nog een uitgesteld verjaardagscadeau te wachten en ook de vrienden willen allemaal mee naar Hoogstraten.
 
En dan zijn er nog The Jane in Antwerpen, In de Wulf in Dranouter, Yellow in Brugge, Pure C in Cadzand, en ga zo maar door. Om nog niet te spreken van een mogelijke trip naar Denemarken / Zweden waardoor all things Relae, Noma plots weer 'in the picture' komen. Laat ik met die vier eerste restaurants beginnen. Voor de rest zien we wel.
 
Ieder een smakelijk 2014 toegewenst. En een goede gezondheid, dat spreekt voor zich.

2 opmerkingen:

Ann Standaert zei

Bartholomeus is al meer dan 10 jaar ons favoriete restaurant, waar ook alle andere restaurants worden tegenover gezet. Prijs-kwaliteit nog maar weinig beter gevonden. We gaan zo goed als elke menu eten en steeds weer worden we verrast door de ongelooflijk lekkere combinatie, zuivere smaken, mooie presentaties, super vriendelijke bediening, ... Zoals je wel kan denken zijn wij grote fan!

Sid Frisjes zei

Ann,

Van het kunnen van de chef ben ik al langer overtuigd. Ik kijk al uit naar mijn bezoekje.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...