maandag, september 09, 2013

Foodtrucks - JEAN sur MER

Jaloezie, dat hoeft niet noodzakelijk een lelijk iets te zijn. Meer zelfs, ik ben van mening dat een gezonde dosis jaloezie zelfs redelijk dicht in de buurt komt van bewondering. Zo ben ik bijvoorbeeld redelijk gefascineerd door foodtrucks allerhande en stond ik in 2009 reeds te juichen aan de zijlijn toen Wafels & Dinges zijn welverdiende Vendy Award wist binnen te rijven. Op het Best Kept Secret festival waren in mijn ogen ook niet Arctic Monkeys, Portishead of Bloc Party de helden van het weekend, wel de verschillende foodtruck en -caravans.
 
Toen ik eerder deze week de persaankondiging van JEAN sur MER aankreeg werd ik dan ook overvallen door een zekere vorm van jaloezie. Van de goede soort, dat spreekt voor zich! Dat  Jan 'Jean' Kegels - die zijn originele Seafood cateringbedrijfje in 2010 opstartte - mijn pad nog niet kruiste is gewoon een trieste speling van het lot. Zijn vakkundig gepimpte caravan uit 1974 waarmee hij totnogtoe verschillende events mocht opleuken krijgt vanaf nu gezelschap. Dubbel jaloers!
 
Jean sur Mer - de caravan

Een caravan is één ding, je kunt pas spreken van een foodtruck als het ding op eigen kracht kan rijden natuurlijk. Vandaar dat er een oude ambulance van het Nederlandse leger (bouwjaar 1987) werd aangekocht en volgens de regels van de kunst omgebouwd tot mobiele keuken. Een pareltje, geheel volgens de huisstijl van JEAN sur MER. Die blauwe golven, de visser die rustig staat te hengelen... love it!

Jean sur Mer - de nieuwe Seafoodtruck

Zo'n volledig ingerichte foodtruck, dat ziet er ongeveer zo uit. Veel inox elementen - hygiëne is natuurlijk belangrijk - een gaspit, koelingen, friteuses, bakplaat... daarmee kan je al eens de baan op trekken. Dat laatste is dan ook de bedoeling. Festivals, evenementen, bedrijfsfeesten, braderijen, noem maar op! Gezellig onder de mensen komen, je waren aan de man brengen, in tijden waarin tinternet hoogtij viert is dat een uiterst nobele zaak vind ik.

Jean sur Mer - inside de foodtruck

Jaloers dus, maar wel een goede variant daarvan. Al een hele week enthousiast als een klein kind op zoek geweest naar te pimpen caravans, oude ijscowagens, busjes van Volkswagen en Citroën. Ik voel het aan mijn water, dit gaat hetgene zijn dat mij zover krijgt eindelijk eens een rijbewijs te halen. En in de tussentijd broed ik lekker verder op mijn concept. Dromen*, niet noodzakelijk bedrog!
 
* Dat een foodtruck in eerste instantie een flinke investering vergt zag ik uiteraard van ver aankomen. Misschien in navolging van Bart Swings maar eens beroep doen op crowdfunding. Tenzij er hier plots een gulle gever naar voren treedt natuurlijk.

1 opmerking:

Hot Cuisine de Pierre zei

Misschien samen iets doen? Pierre & Yves goes nuts ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...