donderdag, mei 23, 2013

Creatief met Lesieur Isio 4 - Win een Magimix Mini Plus!

Niet zelden wordt mij gevraagd naar de mogelijkheid om een bepaald product in de kijker te zetten. Aangezien ik sinds het prille begin van Coolinary besloten heb geen 'reclamebanners' te plaatsen, rest er enkel de mogelijkheid om een stukje te schrijven over deze of gene en dan vooral als dat voor Coolinary, mezelf en mijn schare lezers enigszins interessant is.

De mensen van het Franse Lesieur bonden de kat de bel aan en engageerden de gerenommeerde chef Patrick Vandecasserie (ex Villa Lorraine, nu De Mayeur) om per seizoen een recept aan te leveren met de Isio 4 olie uit hun gamma. Ik die dacht dit product niet te kennen moest tot mijn eigen verbazing vaststellen dat net deze Isio 4 gewoon in het keukenrek stond. Het resultaat van een testsessie waarbij ik deze smaakneutrale olie voorzien heb van verschillende krachtige smaken!

U krijgt van mij dus vier seizoensgebonden recepten compleet met mooie foto's, en als klap op de vuurpijl mag ik ook nog eens een Magimix Mini Plus aan één gelukkige lezer wegschenken. U kunt naar onder scrollen om te weten te komen hoe u deze in de wacht kunt slepen, maar dan mist u wel het prachtige lentereceptje op basis van kwark en rood fruit.



Nodig: (voor 4 personen):

- 4 porties kwark, 250 g aardbeien, 100 g frambozen, 100 g aalbessen en 1 dl coulis van rode vruchten

- Voor de sorbet: ½ l water, 200 g suiker, 7 g verse munt, 9 g verse peterselie, 7 g verse koriander,  5 cl citroensap en 8 cl Isio 4-olie

Doen:

- Doe de kwark in een licht vochtige neteldoek en laat deze uitlekken.
- Verwarm het water en voeg de suiker toe om siroop te maken.
- Laat afkoelen en voeg vervolgens alle andere ingrediënten voor de sorbet toe.
- Mix en haal door de zeef.
- Laat de sorbet draaien in de sorbetmachine.
- Maak van de uitgelekte kwark welke nu steviger van structuur is per portie twee mooie quenelles en leg deze op het bord. Garneer met de rode vruchten, de coulis en leg er een bolletje kruidensorbet bij en besprenkel de kwark met enkele druppels Isio 4-olie. Smakelijk!

De wedstrijd en wat te winnen:

Als het water u niet in de mond loopt vanwege dit puike lentereceptje - nu het weer nog - dan wel bij het aanschouwen van deze prachtige zwarte Magimix Mini Plus. Zijn grote broertje mocht ik een tijdje terug uitproberen, de specifiaties van dit kleinood liegen er ook niet om.

Kwaliteitsspeelgoed voor de foodie vervaardigd in Frankrijk. Geleverd met de Mini-mengkom, citruspers, stalen mes, blendermix, eiwitklopper, plakjessnijder/rasp 2 mm, plakjessnijder/rasp 4 mm. Alle toebehoren passen netjes in een stijlvolle opbergdoos, de spatel en het receptenboek vervolledigen de prijs. Op de professionele motor (400W) krijg u 20 jaar garantie, aarzel dus niet om het beestje eens te laten werken. Prijskaartje, zo'n 200 € dus ik durf hier van een mooie give away spreken!

Te winnen: de Magimix Mini Plus


Nu ken ik mijn lezers, slechts een minderheid van diegenen die hier al dan niet dagelijks passeren zouden effectief een receptje maken op basis van de Isio 4 olie van Lessieur. Laat staan dat ze er nog eens een foto van zouden nemen en me deze doorsturen voor een wedstrijdje.

Lesieur Isio 4 is een olie die zich makkelijk laat gebruiken in de keuken, als basis voor een dressing of vinaigrette, om mee te bakken en zelfs om te frituren. Maar welke verschillende complementaire olieën vormen de basis van deze Isio 4? Antwoord in de commentbox - maar dan maak je het de concurentie wel gemakkelijk -  of stuur uw antwoord naar info@coolinary.be en wie weet ben jij de gelukkige winnaar?

Een kleine tip misschien? Op hun website kom je flink wat te weten al zul je wel je beste Frans moeten bovenhalen. Misschien biedt het web wel soelaas en indien dat niet het geval is kan je steeds in je locale Carrefourvestiging terecht voor een flesje olie. Succes, deze wedstrijd wordt afgesloten op zaterdag 1 juni!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...