woensdag, april 24, 2013

Een gezond yoghurtontbijt

Eén luttel 'Actimelleke', dat kan je bezwaarlijk een evenwichtig ontbijt noemen. Hoogstens een aanvulling erop maar zeker geen volwaardig ontbijt. Om maar te zeggen dat mijn ochtendritueel tamelijk ver staat van een ideaal begin van de dag, al zit er beterschap aan te komen.

De laatste dagen heeft de wederhelft me zover gekregen 's ochtens een portie yoghurt te nuttigen, tjokvol met gezonde en lekkere dingen. Fruit bijvoorbeeld - nog zo'n vlak waar ik wel eens in gebreke durf blijven - en een mengeling van granen en zaden. Ja, als iemand anders het klaarmaakt wil ik gerust ontbijten!

Yoghurtontbijt - een gezonde start


Nodig:

150 ml yoghurt, 1 banaan, 1 Granny Smith appel, 2 eetlepels granen, halve eetlepel zaden en enkele druppels siroop of desgewenst honing.

Doen:

Veel valt er niet aan te doen natuurlijk. Het appeltje en de banaan in stukken snijden en in een kom doen, de yoghurt toevoegen en mengen. Granen en zaden toevoegen, de siroop en klaar! Makkelijk zat, dat zou zelfs ik kunnen.

Fruit volgens het seizoen, yoghurt met een smaakje, wisselen van granen of zaden... de mogelijkheden zijn legio waardoor je makkelijk hetzelfde kunt eten, maar toch anders. Een gezonde start? Ik merk alvast dat ik na zo'n ontbijt, minder snoep in de voormiddag.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...