donderdag, december 27, 2012

Dit was 2012, Coolinary style!

Er staat een nieuw jaar voor de deur, het ideale moment om vooruit te kijken ware het niet dat er hier traditiegetrouw even wordt teruggeblikt op het vorige jaar.

Uit eten!

In januari maak ik naar goede gewoonte een lijstje op met zaken waar ik, mocht het lot me even goed gezind zijn, graag zou gaan eten. In 2012 heb ik amper 2 restaurants van dat lijstje mogen aanvinken. Dat In de Wulf en Veranda direct goed waren voor 5 bezoekjes wil vooral zeggen dat we het daar enorm naar onze zin hadden.

Niet dat onze culinaire escapades tot amper vijf restaurantsbezoekjes beperkt werden hoor, geen paniek. Van het lokale Vin Perdu over het Griekse Prima Plora naar de Heart Attack Grill in Vegas, van Chez Lucia met de fellow foodies over Eat Love Tastings in Gent en de Hambar in Montréal naar Luzine in Leuven... geen gebrek aan gastronomische uitjes in 2012.


- Op ontdekking!

Alsof het de normaalste zaak van de wereld was stond ik daar opnieuw, in de keuken van de Comme Chez Soi, een beetje de handen uit de mouwen steken. Het moment van 2012 dacht ik toen. Wist ik veel dat ik nog twee dagen vanuit Zeeland verslag mocht brengen over de grijze garnaal, dat ik de Stella World Draught Masters vanop de allereerste rij in Montréal zou meemaken of dat ik in het gezelschap van Johnnie Walker het gure IJsland zou verkennen. Allesbehalve doordeweeks, dat besef ik maar al te goed.


- Erkenning!

Zowel Weekend Knack als Clickx kwamen in 2012 op de proppen met een 'wat zou de beste site van het jaar kunnen zijn' wedstrijd en Coolinary was tot tweemaal toe genomineerd in de categorie 'culinair'. Het is niet meer dan logisch dat lovende woordjes, vriendelijke commentaren en mailtjes telkens weer opnieuw deugd doen, een ereplaats in zo'n nationaal ingerichte wedstrijd dat is - laten we daar niet flauw om doen - meer dan plezant! Een derde plaats op de Weekend Blog Awards en een tweede plaats op Site van het jaar. Hoezee, en ook, marge voor verbetering!


- The Home Bar!

Eten is één ding, maar het is een feit dat drinken minstens zo belangrijk is voor het welzijn van de mens. Los daarvan is het ook gewoon ronduit plezant, intrigerend en lekker waardoor een klein nevenprojectje zich opdronkg. Het kind kreeg de naam Tales from the Home Bar mee! In 2012 heb ik hier en daar wat aangename flessen op de kop getikt, in 2013 is het de bedoeling daar ook effectief mee aan de slag te gaan.


En dan waren er nog een resem boeken om te lezen, producten om te testen, vermeldingen in kranten en magazines en ook kleine dingen om van te genieten... teveel om op te noemen eigenlijk. Als jullie 2012 samen met Coolinary plezant vonden, dan zie ik geen reden waarom er daar in  2013 geen luchtig vervolg aan te breien.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...