donderdag, november 05, 2009

Lang leve Koekiemonster

Geen idee waar de conversatie met collega’s heen ging, maar toen het woord ‘koekwauser’ viel vroeg ik me wel af hoe dat geschreven werd. Ik opperde dat ‘CookWawzer’ wel een mooie schrijfwijze zou zijn, maar besefte dat dit wel heel weinig waarschijnlijk zou zijn. De drie collega’s ‘gebaarden van krommen aas’ dus was het tijd om een hulplijn in te roepen. Google dus en wie kom ik daar tegen? Jeugdheld Koekiemonster, en dat naar aanleiding van de 40ste verjaardag van Sesamstraat.



Wat een geweldige televisie was dat zeg. Bert & Ernie, Grover, Meneer Aart, Tommie & Innieminnie, Sien, die dikke rosse kat, Pino, Elmo, Oscar het vuilbakmonster, een vampier… en uiteraard ook Koekiemonster.

Ik mocht het dan wel altijd jammer vinden dat er zoveel koekjes naast zijn mond vielen, vooral was ik jaloers. Zoveel koekjes mogen schransen, zalig. Een keer heb ik in een opwelling een pak chips à la koekiemonster proberen weg te werken maar dat grapje eindigde na enkele happen behoorlijk abrupt met een kleine Sid die straf kreeg wegens geen manieren. Gelukkig ben ik er sindsdien wel op vooruit gegaan.

Nog altijd geen idee wat 'koekwauser' betekent trouwens.

3 opmerkingen:

Mii zei

Bij mij ook jeugdsentiment toen Inniminnie één van de letters van Google verving gisteren.

alice zei

Ja wou ook net zeggen gisteren was het Inniminnie.
ik gilde luid naar mijn collega's en vanmorgen gilde ik nog luider naar mijn collega's voor koekjesminster.

Koekwauser ken ik niet, maar wel koekwausen, dat zijn koekjes die mijn nederlandse vriend opstuurt. Maar het wil ook zeggen in het hollands dat iemand een vijs kwijt is.

Groetjes!!!

Sid Frisjes zei

Innieminnie was inderdaad ook wel cool. Benieuwd wie het morgen is.

Koekwaus is inderdaad "een Bossche Koek". Een vijs los hebbend iemand...dat kan kloppen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...